ko_rex
Mój samochód: Volvo V50
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: D
Wersja:: D2
Rok prod.:: 2010
Dołączył: 01 Paź 2021 Posty: 3 Skąd: Gliwice
Wysłany: 1 Październik 2021, 18:17 C5 - jak szybko rozgrzewa się silnik?
Dzień dobry Wszystkim!
Zamierzam zakupić C5 (stary po lifcie, albo nowy model - sprawa otwarta), które będzie użytkowane zwykle na krótkich trasach (od czasu do czasu wypad na autostradę 50km też).
Byłoby miło, gdyby wnętrze zdążyło się nagrzać (choć odrobinę), zanim będę musiał wysiadać.
Stąd pytanie: Jak szybko nagrzewa się silnik (czas, albo ilość przejechanych kilometrów mniej więcej) dla takich wariantów:
- 2.0 benzyna w starej wersji po lifcie
- 2.0 HDi 163 km / 180 km w nowym modelu?
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5042 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 1 Październik 2021, 18:22
2.0 HDi 163 km - a to dlatego, że w większości chyba, w standardzie mają montowane nagrzewnice elektryczne. Odpalasz i prawie od razu grzeje!
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
żółwik
Mój samochód: c5, c3 .berlingo
Poj. silnika (cm3): 1800, 1100, 1400
Paliwo: pb ,pb, on
Wersja:: berline ,
Rok prod.:: 2007
Dołączył: 29 Sie 2021 Posty: 17 Skąd: radziejów
Wysłany: 1 Październik 2021, 18:28
źle postawione kryteria wyboru
benzyna do miasta
ON na trasy
zdecydowanie benzynowe szybciej się nagrzewają
nie kupujesz auta po to aby się grzać jeśli tak to z "webasto" czasowym i po kłopocie
ko_rex
Mój samochód: Volvo V50
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: D
Wersja:: D2
Rok prod.:: 2010
Dołączył: 01 Paź 2021 Posty: 3 Skąd: Gliwice
Wysłany: 1 Październik 2021, 18:34
robson napisał/a:
2.0 HDi 163 km - a to dlatego, że w większości chyba, w standardzie mają montowane nagrzewnice elektryczne. Odpalasz i prawie od razu grzeje!
Fantastycznie
A czy takie rozwiązanie było też stosowane w starym modelu po lifcie (np. w 2.0 HDi, albo dowolnym innym silniku)?
ko_rex
Mój samochód: Volvo V50
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: D
Wersja:: D2
Rok prod.:: 2010
Dołączył: 01 Paź 2021 Posty: 3 Skąd: Gliwice
Wysłany: 1 Październik 2021, 18:39
żółwik napisał/a:
źle postawione kryteria wyboru
benzyna do miasta
ON na trasy
zdecydowanie benzynowe szybciej się nagrzewają
nie kupujesz auta po to aby się grzać jeśli tak to z "webasto" czasowym i po kłopocie
No to musiałbym kupić 2 auta.
A jaka to różnica w czasie pomiędzy B a D? Pytam, bo np. focus MK2 z 2006 1.8 B nagrzewał się po 1.5 km, ale Lanos 1.5 B potrzebuje 5 km. A to dość duża różnica.
żółwik
Mój samochód: c5, c3 .berlingo
Poj. silnika (cm3): 1800, 1100, 1400
Paliwo: pb ,pb, on
Wersja:: berline ,
Rok prod.:: 2007
Dołączył: 29 Sie 2021 Posty: 17 Skąd: radziejów
Wysłany: 1 Październik 2021, 19:12
widzę że ogrzewanie to priorytet ,
szukaj auta z webasto i grzanymi stołkami bo kiery raczej ten rocznik nie miał podgrzewanej
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5042 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 1 Październik 2021, 19:12
Diesel dużo dłużej się rozgrzewa bo ma większą sprawność. Może to być nawet 5km. Jednak grzałka elektryczna powoduje, że leci ciepło natychmiast. Nawet benzyna tak nie potrafi
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Byłoby miło, gdyby wnętrze zdążyło się nagrzać (choć odrobinę), zanim będę musiał wysiadać.
Ja nie dawno kupiłem benzynkę 2.0 do pracy mam blisko, jest ok. A nagrzewa się dość sprawnie, szybciej niż moja wcześniejsza Skoda. Jak wyżej kolega napisał, diesel ma grzałkę elektryczną, właśnie takową będę próbował ze znajomym w przyszłości montować do benzynki, bo niestety też zmarzlak ewentualnie jak się ma garaż to farelka do środka przed wyjazdem chwila i ciepło i szyby nie zaparowane. Pozdrawiam.
_________________ Wyrażona opinia, jest aktualna tylko w chwili jej pisania, zastrzegam sobie prawo do całkowitej zmiany zdania, w dowolnym momencie.
Mój samochód: Citroen C5 X7 2.0HDi, C4 3D 1.6HDi
Poj. silnika (cm3): 2000;1600
Paliwo: Diesel
Wersja:: 163KM Sedan , VTR-3D
Rok prod.:: 20102005
SKYPE - login: pedro-kalisz Pomógł: 71 razy Dołączył: 25 Sty 2009 Posty: 2348 Skąd: Kalisz
Wysłany: 2 Październik 2021, 23:03
Moje 2.0 HDi 163KM grzeje po 300metrach dzięki grzałce właśnie a po ok 3km temperatura silnika zbliża się do 60st. Przy temperaturze zewnętrznej ok 10st.
_________________ LEXIA/PP2000
C5 X7 2.0HDi FAP 163KM na hydro
C4 3D 1.6 HDi
kiedyś:
GSA,BX 1.4, ZX 1.8i, ZX 1.4, BX 1.9D, XM 3.0V6 ,Xantia 1.8i, Xantia 2.1TD,Xantia 1.8i+gaz,C5 2.2HDi EXCLUSIVE HB, Xsara VTS 2.0 HDi, C4 Picasso 1.6 HDi, C5 FL 2.0HDi
Kliknij"POMÓGŁ"jak tak się stało
Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015 Pomógł: 175 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 4285 Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 3 Październik 2021, 14:06
Jak mróz i blisko to się żaden nie zagrzeje..mam 5km do pracy to wiem że ciepło zaczynało lecieć jak gasiłem,mam ten plus że czyste szyby jak wyjazd z garażu..Zaś jak chodzi o silniki benzyna czy diesel,oba mogą generować kłopoty,nigdy nie wiadomo co się trafi..
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5042 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 3 Październik 2021, 23:48
sasun71 napisał/a:
silniki benzyna czy diesel,oba mogą generować kłopoty,nigdy nie wiadomo co się trafi..
Święta prawda.....
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Mój samochód: Citroen C4GP
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: benzyna
Wersja:: C4 Grand Picasso
Rok prod.:: 2007 Pomógł: 3 razy Dołączył: 31 Mar 2019 Posty: 249 Skąd: Gdynia
Wysłany: 6 Październik 2021, 18:50
W Skandynawi montują grzalki bezpośrednio do silnika. Podłącza sie to bezpośrednio na parkingu do "wtyczki".Źródło zasilanie dostępne na każdym miejscu parkingowym, i po kłopocie. Silnik ciepły, odpala w każdej temparaturze i grzeje!. Można to zaszcepić w Polsce
Mój samochód: Citroen C3
Poj. silnika (cm3): 1124
Paliwo: benzyna
Wersja:: HB
Rok prod.:: 2005 Pomógł: 11 razy Dołączył: 30 Kwi 2015 Posty: 536 Skąd: CRA
Wysłany: 6 Październik 2021, 19:14
Jest od lat. M.in Defa
Rozwiązanie raczej zbędne na 70% obszaru kraju gdzie zimy w tv oglądamy a jakieś "nagłe ataki" nie trwają dłużej jak 7 dni gdzie i tak rzadko kiedy 2-cyfrowe na minusie widzimy.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum