Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Żółta wtyczka koło termostatu
Autor Wiadomość
__Robert__
Aktywny



Mój samochód: Citroen C5 X7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Pb + LPG
Wersja:: Kombi
Rok prod.:: 2008
Pomógł: 32 razy
Dołączył: 01 Lut 2014
Posty: 1409
Skąd: Szczecin
Wysłany: 4 Kwiecień 2014, 17:36   Żółta wtyczka koło termostatu

Witam wszystkich
Powiedzcie mi do czego służy żółta wtyczka na dwa piny, jest ona umiejscowiona koło termostatu. Dodam, że owa wtyczka jest w takim jakby etui i nigdzie nie jest podłączona, ona po prostu jest tam włożona ( w tym etui ).

 
 
__Robert__
Aktywny



Mój samochód: Citroen C5 X7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Pb + LPG
Wersja:: Kombi
Rok prod.:: 2008
Pomógł: 32 razy
Dołączył: 01 Lut 2014
Posty: 1409
Skąd: Szczecin
Wysłany: 4 Kwiecień 2014, 22:29   

Panowie już wszystko wiem, otóż jest to wtyczka do termostatu sterowanego ( którego nie mam ). Stąd błąd w kalkulatorze P0957 i tak ma być. Citroen wycofał te termostaty ( strasznie były wadliwe i nie dostępne w zamienniku ) i zastąpił zwykłymi, ale wiązki nie zmienił, stąd wolna wtyczka w etui. :-)

_________________
Zapraszam na diagnostykę komputerową - LEXIA
Pozdrawiam
Robert
 
 
Makama

Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: Pb
Wersja:: Estate
Rok prod.:: 2002
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 04 Lut 2014
Posty: 268
Skąd: Gdynia
Wysłany: 4 Kwiecień 2014, 23:45   

__Robert__ napisał/a:
Citroen wycofał te termostaty

Trochę tak trochę nie.
Masz zamontowany termostat o numerze OE 1338 a0, czyli z temperaturą otwarcia 89st. , montowanyw autach na kraje o gorącym klimacie .
Prawidłowo powinien być wstawiony termostat o numerze 1338 E4 lub jego zamiennik (jest tego trochę) o temp otwarcia 105 stopni. ( do aut na rynek o klimacie umierkowanym lub zimnym)
Jest droższy, dlatego pewnie poprzedni właściciel zdecydował się "przyoszczędzić" i zamontował ten tańszy.
Ponieważ oprogramowanie Twojego kalkulatora silnika jest na klimat umiarkowany a nie gorący - wywala błąd.
Jeśli dobrze pamiętam - to trzeba zewrzeć styki w kostce rezystorem około 150 ohm , wtedy błąd zniknie.

 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4286
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 5 Kwiecień 2014, 10:04   

105 stopni? to najpierw ma się zagotować a potem dopiero puścić? współczuje latem takiej porady..__Robert__, ja też mam termostat na 89 stopni i tego nie zmieniaj,chyba że chcesz mieć kłopoty z głowica lub cieknące węże w korku jak to już widziałem kiedy wentylator nie zadziałał :-)

 
 
Makama

Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: Pb
Wersja:: Estate
Rok prod.:: 2002
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 04 Lut 2014
Posty: 268
Skąd: Gdynia
Wysłany: 5 Kwiecień 2014, 11:23   

sasun71 napisał/a:
105 stopni? to najpierw ma się zagotować a potem dopiero puścić? współczuje latem takiej porady..__Robert__, ja też mam termostat na 89 stopni i tego nie zmieniaj,chyba że chcesz mieć kłopoty z głowica lub cieknące węże w korku jak to już widziałem kiedy wentylator nie zadziałał :-)

Po pierwsze porada nie dotyczyła wymiany termostatu, tylko oszukania ECU o jego obecności, po drugie C5 to nie Fiat 125p.
Proponuje kolego zapoznać się z zasadą oznaczania termostatów i warunków pracy nowoczesnego silnika. Do tego płyn chłodzący zaczyna wrzeć w temperaturze powyżej 108-110 stopni.
Ponadto, w termostacie 1338 E4 (duży wysiłek sprawdzić dane w katalogu prawda? ) zastosowano zawór który zwiększa wydajność/przepustowość termostatu w razie potrzeby.

Ale Ty to na pewno wszystko wiesz, tylko nie chciałeś powiedzieć :D

Aha - masz jakieś udokumentowane przypadki rozwalonych głowić w C5FL z powodu zamontowania takiego termostatu, czy tak sobie tylko luźno dywagujesz? :)

 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4286
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 5 Kwiecień 2014, 16:29   

Makama, ja się w poradniki nie bawię..wystarczy jak w upały wskazówka podchodzi mnie pod 100 stopni i jak zachowuje się przegrzany silnik..chłodniejszy pracuje lepiej. Więc to co napisałem biorę z własnych obserwacji pracy silnika jaki posiadam i nikt tam specjalnie nie dał 89 stopni termostatu bo taki był. ponadto termostat nie odnoszę do C5.. po trzecie piękny widok pary w korku w środku lata i kałuża pod autem kiedy to upały jest przykrym widokiem i co ma tu jakieś oszukiwanie ECU?...komp ma błedne dane ale gorąco to ma układ chłodzenia..A dużego fiata 125p wspominam bardzo mile. :lol: __Robert__, zaś zrobi jak uważa :-)

 
 
__Robert__
Aktywny



Mój samochód: Citroen C5 X7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Pb + LPG
Wersja:: Kombi
Rok prod.:: 2008
Pomógł: 32 razy
Dołączył: 01 Lut 2014
Posty: 1409
Skąd: Szczecin
Wysłany: 5 Kwiecień 2014, 17:48   

Czołem
Panowie nie ma co się denerwować, nic nie będę kombinować z termostatem, jak dla mnie jest ok. Makama dobrze poradził jak zlikwidować błąd P0957, kupie taki rezystor i zewrę kostkę, skasuje błąd i zobaczymy czy zadziała.

_________________
Zapraszam na diagnostykę komputerową - LEXIA
Pozdrawiam
Robert
 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4286
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 5 Kwiecień 2014, 19:08   

__Robert__, a kto sie denerwuje :lol: prowadzimy dyskusje :mrgreen: ważne by porada Makama, działała :-)

 
 
__Robert__
Aktywny



Mój samochód: Citroen C5 X7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Pb + LPG
Wersja:: Kombi
Rok prod.:: 2008
Pomógł: 32 razy
Dołączył: 01 Lut 2014
Posty: 1409
Skąd: Szczecin
Wysłany: 10 Kwiecień 2014, 20:09   

Wracając do tematu, otóż dzisiaj w końcu znalazłem trochę czasu i poszedłem do "elektronicznego" i kupiłem rezystor 150ohm i guzik to pomogło. Niestety po skasowaniu błędu, błąd pokazał się. Także rezystor nie działa, teoria została przeze mnie obalona. Opornik nie oszuka ECU. Szkoda. Są specjalne, do kupienia w ASO emulatory, ale są drogie, więc daję na luz.

_________________
Zapraszam na diagnostykę komputerową - LEXIA
Pozdrawiam
Robert
 
 
Makama

Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: Pb
Wersja:: Estate
Rok prod.:: 2002
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 04 Lut 2014
Posty: 268
Skąd: Gdynia
Wysłany: 11 Kwiecień 2014, 22:40   

Po niedzieli sciągne gościa któremu montowałem taki "emulator" zmierzę dokładnie wartość i Ci podam.
Tam nie trzeba nic poza rezystorem.

 
 
banan
Mechanik


Mój samochód: Xantia Break
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: ON HDI
Wersja:: forte
Rok prod.:: 2000
Pomógł: 38 razy
Dołączył: 14 Wrz 2011
Posty: 890
Skąd: uk
Wysłany: 11 Kwiecień 2014, 22:56   

ale moze mi ktos wytumaczyc po co to wszystko?

czy wyswiatla sie od tego blad na zegarach? czy poprostu "boli cie", ze w pamieci kalkulatora jest zapisany blad?

 
 
__Robert__
Aktywny



Mój samochód: Citroen C5 X7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Pb + LPG
Wersja:: Kombi
Rok prod.:: 2008
Pomógł: 32 razy
Dołączył: 01 Lut 2014
Posty: 1409
Skąd: Szczecin
Wysłany: 11 Kwiecień 2014, 23:11   

banan napisał/a:
"boli cie", ze w pamieci kalkulatora jest zapisany blad?


Boli. Przy sprzedaży auta ( kiedyś tam ) będzie na kompie błąd i co, jak gościowi wytłumaczysz? Będzie miał Twoje tłumaczenia w du..pie, po prostu stwierdzi, że auto jest zepsute.
Makama czekam w takim układzie na wiadomość od Ciebie, najlepiej na PW.

 
 
banan
Mechanik


Mój samochód: Xantia Break
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: ON HDI
Wersja:: forte
Rok prod.:: 2000
Pomógł: 38 razy
Dołączył: 14 Wrz 2011
Posty: 890
Skąd: uk
Wysłany: 12 Kwiecień 2014, 00:28   

zwsze mnie dziwilo takie podejscie do samochodu...
nie gniewaj sie, bo to nie konkretnie do ciebie, ale twoj samochod ma juz 9 lat i tak naprawde to juz jest dziadunio... i nie oczekujmy cudow, wrecz dziewczego stanu po takim aucie.

jezeli ktos nie rozumie, ze tak ma byc (bo czujnika fizycznie nie ma i byc nie moze...) . oczekuje rowniez, ze kilkunastoletnie auto nie bedzie nawet zadrapane, a wymieniona lampa tylna to napewno dowod po dachowaniu i czolowce z naczepa na autostradzie a nie glupim zagapieniu sie na marketowym parkingu...

moim zdaniem samochod to rzecz, ot tona zelastwa i plastiku... no moze troche jescze gumy i oleju :
) nie wiem dlaczego w polsce jest jakis kult dziewiczego, nawet niezadrapanego kombi z turbo diselkiem na pokladzie. oczywiscie z 15 tysiacami kilometrow na zegarach. i do tego wielka plasma czy lcd w domu. tak przynajmniej z 57,5 cala :)

ludzie- sa wazniejsze rzeczy od tego: moze dobra lodowka, wczasy w ciekawym miejscu, weekend z zona i dziecmi. samochod to tylko rzecz, ma cie przewiezc komfortowo z punktu a do punktu b i tyle.

tak uprzedajac: lubie samochody, przepracowalem parenascie lat przy nich (osobowki i ciezarowki) sam jezdze paronastoletnia xantia, ale to nie najwazniejsza rzecz w moim zyciu :)

 
 
__Robert__
Aktywny



Mój samochód: Citroen C5 X7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Pb + LPG
Wersja:: Kombi
Rok prod.:: 2008
Pomógł: 32 razy
Dołączył: 01 Lut 2014
Posty: 1409
Skąd: Szczecin
Wysłany: 12 Kwiecień 2014, 11:50   

banan, zgadzam się z Tobą w całej rozciągłości. Napiszę Ci inaczej, otóż gdy pierwszy raz kolega podłączał mi Lexię do auta ( jeszcze nie miałem swojej ) to wyskoczył właśnie błąd P0957 ( z dziedziny wtrysk ) i od razu mi powiedział, że to powazna usterka i mam coś złego z autem. Zacząłem się tym bardzo interesować i po dwóch miesiącach ludzie z innego forum powiedzieli mi, że w moim aucie nie ma takiego termostatu ( sterowanego ), drążyłem dalej i znalazłem żółtą wtyczke przy termostacie, napisałem temat na tym forum, ale nikt mi nie pomógł odnośnie tej wtyczki ( w du..pie mnie mieli ), dopiero na innym forum kolega mi napisał, że to właśnie jest to wtyczka od tego termostatu sterowanego i że mam zwykły termostat i nie ma czym sie przejmować. Dwa miesiące szukałem odpowiedzi na moje pytanie. I dlatego chcę się pozbyć tego błędu, bo następny właściciel powie,że coś nie halo z wtryskiem i nie kupi, albo będzie chciał zjechać z ceny. Ot i dlaczego chce sie pozbyć błędu P0957 z kalkulatora, bo nie wytłumaczysz człowiekowi, że tak Panie ma być. Auto mam dopiero 2 miesiące i uczę się tego auta i powiem Ci, że sporo już wiem, ale nie kazdy jest taki jak ja i będzie drążył temat.

 
 
dexter

Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: benzyna, gaz
Wersja:: kombi
Rok prod.:: 2005
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Lis 2013
Posty: 88
Skąd: Łęczyca
Wysłany: 13 Kwiecień 2014, 12:20   

Robert ja tez zastanawialem sie od czego ta wtyczka, najpierw myslalem ze ktos nie podpial i szukalem gniazda, potem pomyslalem ze moze cos od egru ktorego u mnie nie ma i dalem spokoj. Teraz wiem od czego jest. Dzieki Twojej dociekliwosci. :-)

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA