Witam serdecznie! Jeśli zly dział to od razu przepraszam, pierwszy post na forum..
Szukam i szukam, ale bez skutku.. Cieszę się, że tu trafilem, może tu ktoś będzie miał ochotę pomoc
Na szybko - posiadam Peugeota 605 2.5TD, z tego co mi wiadomo jeśli chodzi o silnik i osprzęt są niemalże identyczne z Cytrynką. Do rzeczy. Przeleciałem wszystkie 35 stron w dziale XM w poszukiwaniu odpowiedzi na pytania. O dziwo jeden z forumowiczów miał problem identyczny do mojego.. ten temat
Niestety nie pochwalił się tutaj jego rozwiązaniem.. Stąd moje pytanie. Jest tu może jakis dobry człowiek z okolic Warszawy, który posiada PP2000 bądź diagboxa i chciałby się podpiąć do mojego staruszka w celu zczytania kodu bledu? Albo ktos wie co mu może dolegać? Zjeździłem kilku elektryków, mechaników, pisałem do różnych ludzi i najczęściej spotykałem się z odpowiedzią "takich samochodów się już nie robi".
EDIT://
Dodam, że egr zaślepiony, kata brak, filtry i olej wymieniane 3tys temu, rozrząd robiony ok 40tys temu, predkosciomierz ani czujnik temp. oleju nie działa, nie wiem czy ma to wplyw
Podczas dynamicznej zmiany biegu(nie zawsze) check zapala się nawet na 2sek i wtedy nie reaguje na gaz, jakby przyduszony jest a gdy check zgasnie szarpnie i jedzie normalnie(obroty nie spadają podczas przyduszenia jak u kolegi w innym temacie, do którego wrzuciłem link) . Czasami zapala się tylko na ułamek sekundy i tego nie czuć. Ale gdy trwa to 2 czy 3 sekundy potrafi człowieka wyprowadzić z równowagi. W ciągu tygodnia planuje jeszcze raz dokładniej posprawdzać wszystkie podciśnienia. Jakby ktoś miał schemat byłoby super 😁 mam tak odkad samochód kupiłem tj przeszło dwa lata. Na początku robilo się tak naprawdę rzadko a z czasem częściej. Wydaje mi się że na zimnym silniku rzadziej tak się dzieje. W ciągu tych 2 lat wymieniałem turbinę i żadnych zmian. Olej leje 10w40 i zawsze jest stan bo często sprawdzam
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 27 Styczeń 2022, 16:12
Przyjrzalbym sie nastawnikowi pompy. Opilki w pompie potrafia niezle nabroic w nastawniku, robiac dziwne zwarcia i blokady w pracy pompy. Zwarcie w nastawniku moze wywolac czek silnika i przerwe w pracy. Mialem takiego XM, podobne problemy i przyczyna tkwila w nastawniku. Powodem drobin metalu byly rolki wymuszajace dawke paliwa, po prostu zluszczaly sie. Na szczescie mialem inna pompe z ktorej przelozylem rolki, ustawilem pompe manualnie i auto odzylo. Duzo km przejechalem jeszcze po tej naprawie. To bylo super auto, wielkie kombi majace dynamike i palace naprawde male ilosci paliwa. Przy predkosci 100 kmh palil ponizej 5 l.
Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015 Pomógł: 175 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 4285 Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 27 Styczeń 2022, 16:47
Gliwusss, Xsare jak kupiłem to też była zalana 10w/40 a po może 5 latach przeszedłem na 5w/40 i nie zużywa więcej oleju aby zimą łatwiej zapalić..Ale to już zależy od stanu silnika.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum