Przymierzam się do zakupu Citroëna Xsary 2.0 HDI VTS. Dane techniczne:
Wersja: I
Silnik: 90 kW (122 KM więc chyba z Digital Power Pack Green Line)
Pojemność skokowa: 1997 cm³
Paliwo: olej napędowy
Przebieg: około 200.000
Auto wygląda na zadbane, zarówno z zewnątrz jak i w środku jest w bardzo przyzwoitym stanie. Wykryte na chwile obecną problemy:
Wskaźnik obrotów pokazuje 10.000 obrotów nawet na wyłączonym silniku, przy zapalaniu momentalnie wskakuje na 20.000. Czy to będzie jedynie kwestia przesunięcia/skalibrowania wskazówki?
Miga dioda poduszki powietrznej, podobno przy przesuwaniu siedzenia odłączył się jakiś kabel.
Na co powinienem zwrócić uwagę zabierając samochód na stację diagnostyczną? Z wymianą jakich elementów trzeba się liczyć w czasie eksploatacji samochodu/jakie elementy warto wymienić na początku, żeby nie narażać się na większe koszty z biegiem czasu?
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5042 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 5 Czerwiec 2012, 19:17
mike_krk napisał/a:
Miga dioda poduszki powietrznej, podobno przy przesuwaniu siedzenia odłączył się jakiś kabel.
Tylko dziwne, że takie proste podłączenie kabelka nie zrobił właściciel
Podaj nr VIN to będzie coś więcej wiadomo.
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
mike_krk
Mój samochód: Citroën Xsara VTS HDi
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: ON
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1999
Dołączył: 04 Cze 2012 Posty: 12 Skąd: Kraków
Wysłany: 5 Czerwiec 2012, 21:10
VIN czyli numer nadwozia?
Aktualnie mam dość dotkliwy problem z tym samochodem - zamek centralny szwankuje. Zamknięcie samochodu bez problemu, ale po chwili sam się otwiera. No i nie da się zablokować zamka bagażnika. Czy to coś poważnego czy raczej prosta naprawa?
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5042 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 5 Czerwiec 2012, 21:20
mike_krk, To już kupiony?! Jeżeli jakieś problemy to pisz proszę nowy post aby nie zmieniać tematu. Najpierw jednak użyj wyszukiwarki bo być może już ten temat poruszano.
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Witam wszystkich!
....Wskaźnik obrotów pokazuje 10.000 obrotów nawet na wyłączonym silniku, przy zapalaniu momentalnie wskakuje na 20.000. Czy to będzie jedynie kwestia przesunięcia/skalibrowania wskazówki?....
Chyba 1000/2000 obrotów. Według mnie uszkodzony obrotomierz, chyba że wspomniany power pack wprowadza zakłócenia. Najprawdopodobniej wymiana obrotomierza.
mike_krk napisał/a:
Miga dioda poduszki powietrznej, podobno przy przesuwaniu siedzenia odłączył się jakiś kabel.
Całkiem możliwe, odsuń fotel i sprawdź wtyczki są bardzo dobrze widoczne.
Ewentualnie po podpięciu pod komputer powinien wyjść błąd która to poduszka, ewentualnie napinacz ma problem z taśmą.
mike_krk napisał/a:
... Z wymianą jakich elementów trzeba się liczyć w czasie eksploatacji samochodu/jakie elementy warto wymienić na początku, żeby nie narażać się na większe koszty z biegiem czasu?
Na początku należy zmienić wszelkie płyny ustrojowe: w chłodnicy, olej w silniku, filtry, oraz kompletny rozrząd.
A w czasie eksploatacji: w zasadzie części które się zużywają: klocki hamulcowe, końcówki drążków sworznie, tuleje na wahaczach... Auto ma już swój wiek, więc należy się liczyć z tym że coś wyskoczy.....
No i najważniejsze: lej zawsze dobre jakościowo paliwo.
Po za tym to bardzo fajne autko, mój brat ma taką xsarę, tylko bez modyfikacji silnika.
_________________ Staraj się pisać posty po polsku, jak najlepiej potrafisz. Nie interesuje mnie czy masz "dys-coś tam".
Forum nie jest agencją towarzyską, nie dogodzi każdemu.
... Dopóki cyka, wiem, że żyje ...
Łada Niva - jak się nie zawiesi to zawsze przejedzie.
mike_krk
Mój samochód: Citroën Xsara VTS HDi
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: ON
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1999
Dołączył: 04 Cze 2012 Posty: 12 Skąd: Kraków
Chyba 1000/2000 obrotów. Według mnie uszkodzony obrotomierz, chyba że wspomniany power pack wprowadza zakłócenia. Najprawdopodobniej wymiana obrotomierza.
Tak, o jedno zero za dużo. Co do power packa'a nie jestem pewien, 122 KM były w opisie samochodu, a czy rzeczywiście tyle jest to nie wiem i nie bardzo też wiem jak to sprawdzić. Po zapaleniu silnika wskazówka obrotomierza wskakuje na 4000 obrotów.
robert napisał/a:
Całkiem możliwe, odsuń fotel i sprawdź wtyczki są bardzo dobrze widoczne.
Ewentualnie po podpięciu pod komputer powinien wyjść błąd która to poduszka, ewentualnie napinacz ma problem z taśmą.
Pod fotelem kierowcy generalnie jest starszy syf z kablami. Migające diody poduszek na 99% są wynikiem właśnie tego. Oprócz tego nie działa podgrzewanie fotela kierowcy, co też chyba ma swoje źródło pod fotelem.
robert napisał/a:
Na początku należy zmienić wszelkie płyny ustrojowe: w chłodnicy, olej w silniku, filtry, oraz kompletny rozrząd.
A w czasie eksploatacji: w zasadzie części które się zużywają: klocki hamulcowe, końcówki drążków sworznie, tuleje na wahaczach... Auto ma już swój wiek, więc należy się liczyć z tym że coś wyskoczy.....
No i najważniejsze: lej zawsze dobre jakościowo paliwo.
Płyny ustrojowe i filtry zmieniam w najbliższy weekend. Rozrząd był zrobiony jakieś 10.000 km temu i jest udokumentowany, więc chyba nie będę ładował w to kasy. Na pewno trzeba wymienić klocki/tarcze przód i tłumik.
robert napisał/a:
Po za tym to bardzo fajne autko, mój brat ma taką xsarę, tylko bez modyfikacji silnika.
Póki co również jestem zadowolony. Jak na tak wiekowe auto prowadzi się całkiem przyjemnie. Trochę trzeba nad nim popracować:
1. Samochód odbija minimalnie w lewo gdy kierownica jest trzymana idealnie na prosto. Mam nadzieję, że to kwestia wyłącznie kalibracji.
2. Wyrobione boczne schowki w drzwiach pasażera i kierowcy. Pewnie nic z tym nie zrobię, chyba że znajdę na części.
3. Wyłamany podłokietnik
4. Dość popularny problem z kratkami nawiewu - kilka wyłamanych zawiasów.
5. Bardzo zużyta gałka skrzyni biegów - tu pytanie: są jakieś uniwersalne gałki, które będą pasować?
6. Wycieraczki nie działają w trybie czasowym.
7. Coś z zamkiem centralnym - sam się otwiera po paru minutach. Podobno problem z bezpiecznikiem.
Renowację podzieliłem sobie na 3 części. Najpierw to co najważniejsze, czyli mechanika. Wymiana klocków i tarcz na przodzie, tłumika, linka ręcznego, wymiany olejów i filtrów, kalibracja kierownicy, woda w chłodnicy. Potem środek, tzn. kratki, elektronika pod fotelem i inne drobne rzeczy. Na końcu poprawki lakiernicze i może jakieś ładne alufelgi
Mój samochód: citroen C5 / Saxo / BX / BOXER
Poj. silnika (cm3): 20151425
Paliwo: diesel / diesel / Bp / diesel
Wersja:: Tourer Exclusive / Hatchback
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: tynski.janusz Pomógł: 107 razy Dołączył: 27 Maj 2010 Posty: 3601 Skąd: Olkusz
Wysłany: 7 Czerwiec 2012, 11:28
mike_krk napisał/a:
grigori333 zgłoszę się do Ciebie w piątek albo najbliższy poniedziałek.
W piątek mam urlop , to albo wycieczka do Olkusza albo poniedziałek albo niedziela 17:00 stare lotnisko w czyżynach , powinno być kilka osób .
robert napisał/a:
Według mnie uszkodzony obrotomierz, chyba że wspomniany power pack wprowadza zakłócenia. Najprawdopodobniej wymiana obrotomierza.
Myślę , że po podpięciu pod lexsję dowiemy się coś więcej nie tylko na temat obrotomierza ale i na inne rzeczy opisane w temacie , a może jeszczę coś znajdziemy żart , oby nie
_________________ niech moc będzie z DS
mike_krk
Mój samochód: Citroën Xsara VTS HDi
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: ON
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1999
Dołączył: 04 Cze 2012 Posty: 12 Skąd: Kraków
Wysłany: 7 Czerwiec 2012, 13:29
W piątek po meczu wracam na Śląsk zrobić podstawowe rzeczy z mechaniki. Tak więc pewnie poniedziałek
Zrobiłem kilka zdjęć usterek w środku. Jakby ktoś znał dobre źródło z dobrymi używkami to proszę o informację!
Kratka lewa:
Kratka środkowa:
Podłokietnik:
Gałka skrzyni biegów i mieszek:
Schowek drzwi od strony kierowcy:
Schowek drzwi od strony pasażera:
Łożysko siedzenia kierowcy (od tyłu). Śruba została przez poprzedniego właściciela zastąpiona drewnianą kładką Generalnie mocowanie fotela jest w opłakanym stanie. Mam nadzieję, że będzie dało się doprowadzić to do porządku
Tutaj zdjęcie mocowania fotela kierowcy zrobione od przodu. Widać, że jakaś metalowa rurka jest złamana. Jak oni to zrobili?
Bebechy pod kierownicą. Czy nie powinno tam być jakiejś ochronnej plastikowej klapki?
Felerny zegar obrotów silnika.
Ostatnio zmieniony przez mike_krk 7 Czerwiec 2012, 13:55, w całości zmieniany 6 razy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum