Wysłany: 5 Styczeń 2013, 15:16 Problemy z pracą silnika po remoncie głowicy Evasion 2.1 T
Witam
Będąc szczęśliwym posiadaczem Evasiona 2.1 TD miałem nieprzyjemność robić generalny remont głowicy spowodowany urwaniem się górnej części jednego z zaworów. Po zmontowaniu całości przez mechanika odebrałem autko i wróciłem do domu. Jak samochód postał na zimnym i go odpaliłem to obroty pływały od 800 do 1200 i dosyć mocno potrafi zakopcić. Po kilku sekundach pracy uspokajało się to na tyle że wahania były mniejsze ale nadal wyczuwalne a kopcenie pojawia się tylko po tych wahnięciach na chwile. Jak jechałem samochodem an zimnym silniku to były wyczuwalne małe spadki mocy. Jednakże po rozgrzaniu silnik pracuje równo i nie ma z tym problemów. Zauważyłem jednak że samochód więcej pali.
Przed remontem tego nie było a wręcz powiem że odpalał na dotyk niezależnie od temperatury po uszczelnieniu obudowy filtra paliwa które opisałem w innym temacie.
Czy może to być spowodowanie niewłaściwym ustawieniem kąta pompy wtryskowej bo wyczytałem na forum że można to regulować. Jeśli tak to jak to ma się do moich objawów?
Mój samochód: Xantia Break
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: ON HDI
Wersja:: forte
Rok prod.:: 2000 Pomógł: 38 razy Dołączył: 14 Wrz 2011 Posty: 890 Skąd: uk
Wysłany: 6 Styczeń 2013, 13:45
oddaj samochod do mechanika i kaz sobie naprawic wlasciwie.
Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015 Pomógł: 175 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 4286 Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 6 Styczeń 2013, 13:50
Witam w klubie!Buger..a nie rozszczelnione przewody paliwa po remoncie?łapie powietrze tak mi to wygląda..znam to z forda( 1.8 diesel) też tak miał po postoju..
Mój samochód: XM2,1 C4 Picasso Hatchback C5 X7 Sedan :
Poj. silnika (cm3): 2088 1.6 2.0
Paliwo: Diesel
Wersja:: Exclusive, Hatchback, Sedan Exclusive
Rok prod.:: 2010 Pomógł: 37 razy Dołączył: 14 Lis 2008 Posty: 1034 Skąd: okolice Głogowa
Wysłany: 6 Styczeń 2013, 14:13
sasun71, Tak pierwsza rzecz to szczelność ( powietrze) układu paliwowego i sprawdzenie go na "wolnych" jak i wysokich obrotach , na zimnym i rozgrzanym silniku.
Jeśli szczelność układu paliwowego jest ok to kolejnym etapem jest tu pompa wtryskowa ( przecieki wewnętrzne).
Co do szczelności układu paliwowego to nie ma ani jednego pęcherzyka powietrza na niskich i wysokich obrotach jak i przy zimnym i ciepłym silniku.
Ten temat już przerabiałem, przy remoncie mechanik zmontował obudowę filtra paliwa do podstawy na silikon ale już to poprawiłem. Nie ma ani jednego pęcherzyka.
Pompę mam do naprawy już od roku (wtedy zauważyłem ze z pompy leci) ale przed naprawą odpalał dobrze, wręcz jak na problemy z pompą wzorowo i obroty były równe. Jak pisałem w innym poście zabieram się za uszczelnienie ale zastanawia mnie fakt iż tak źle nie odpalał raptem dwa tygodnie temu. Teraz to jest prawdziwa mordęga a nie chcę się brać za uszczelnianie pompy dopóki nie ustalę przyczyny tak złego odpalania i zwiększonego apetytu na paliwo oraz chwilowych utrat mocy.
Oto FILMIK jak zachowuje się silnik po odpaleniu, cały czas trzymałem wciśnięte sprzęgło i nie dotykałem pedału gazu.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum