Witam
Mam możliwość zakupu fajnie wyposażonej C5.Ale sprawa ma się tak:
Mój kumpel przywozi samochody i poleciłem go koledze , ten przywiózł mu C5 ( miał bardzo duże wymagania co do tego samochodu). Auto miodne full wypas , ale do rzeczy kolegę odstraszyły stuki w zawieszeniu. Nie jeździłem tym samochodem ale wierze mu na słowo . Trochę an to auto się napaliłem ( cena extra kolorystyka też) , ale przez przypadek pogadałem z kumplem który ma warsztat i straszy mnie że koszt naprawy przedniego zawieszenia w tym aucie to 8tys. i się lekko załamałem bo to 1/3 wartości tego samochodu Szczerze myślałem ,ze to auto bez pneumatyki jest idealne ale jeśli są takie koszty naprawy i części to aj rezygnuje również.
I jeszcze na koniec dwa pytania na zaś można w tym samochodzie jakoś przetłumaczyć menu i nawigacje najlepiej na polski a jak nie to choć na angielski ( jest francuska).
Jak sprawuje się silnik 2,0 HDI czy lepiej brać 1,6 HDI ew. 3,0 HDI. Pozdrawiam i dziękuje za odpowiedzi.
Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015 Pomógł: 175 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 4285 Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 22 Czerwiec 2014, 19:25
przecie to na hydrozawieszeniu jest! a piszesz auto bez pneumatyki? poczytaj i ochłoń trochę a koledzy z hydro Ci objaśnią z czasem.Polecam szukajkę i wpisz C5 a dużo się wyświetli
Łukasz90
Mój samochód: Passat B4
Poj. silnika (cm3): 1900
Paliwo: diesel
Wersja:: basic
Rok prod.:: 1995
Dołączył: 22 Cze 2014 Posty: 5 Skąd: Kraków
Wysłany: 22 Czerwiec 2014, 20:06
Na 100 % jest zwykłe zawieszenie , sprężyny itd. Sam sprzedający twierdzi ,że bez hydro. Cena jak za cały komplet zawieszenia bez hydro zaporowa.
Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015 Pomógł: 175 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 4285 Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 23 Czerwiec 2014, 16:27
Łukasz90, to ja już wolę xsare na sprężynach niż C5 bez hydro i wydaje mnie się że 2.0hdi to jeden z lepszych trwałych silników A w takie koszta remontu zawieszenia bym się nie pchał..lepiej poszukaj inna C5
Łukasz90
Mój samochód: Passat B4
Poj. silnika (cm3): 1900
Paliwo: diesel
Wersja:: basic
Rok prod.:: 1995
Dołączył: 22 Cze 2014 Posty: 5 Skąd: Kraków
Wysłany: 23 Czerwiec 2014, 22:06
Czyli nikt nie ma takiego auta bez hydro i robił w niej zawieszenie żeby to skonfrontować. Możliwe ,że faktycznie bo auto ma już 170tys. i nic przy zawieszeniu od nowości nie było robione (przyjechało do Polski i zaczęły się problemy) .Tam jest wielowahaczówka z przodu?
Na innym forum wyczytałem ,że lepsza by była benzyna 2,0 , ale koledze co się trafi to przywozi....
Tutaj nie chodzi czy to czy inne , po prostu skoro są takie koszty napraw tego zawieszenia to najnormalniej w świecie nie stać mnie na to auto. Bo nawet jeśli kupie takie po jego naprawie to za jakieś 40tys.(znając nasze śliczne drogi) będzie pewnie ponownie do wymiany. Po prostu wykreślę niestety C5 pomimo ,że auto jest piękne wygodne , komfortowe ( tutaj koledze nie odpowiadało ale mnie tak lubię francuzy przed b4 miałem 405) i ma przeogromny bagażnik. Idealny samochód dla mnie, ale.....
Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015 Pomógł: 175 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 4285 Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 24 Czerwiec 2014, 15:59
Łukasz90, dużo ludzi z okolic Krakowa jest to umów się z Którym co ma hydro i ci objaśni jak z takim autem i na co patrzeć, oraz po czym poznać że coś nie tak a może sam się kto zgłosi pomóc koledze aby pokazać?
Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Benzyna
Wersja:: HPi Exclusive
Rok prod.:: 2001
SKYPE - login: sm0kus Pomógł: 22 razy Dołączył: 28 Lis 2011 Posty: 784 Skąd: KCH/KOL/KR
Wysłany: 24 Czerwiec 2014, 17:34
Lukasz, moge Cie prosic o dwie rzeczy: doustal o jaka C5 chodzi (przynajmniej rocznik).
Co do stukania w MK1 i MK1FL - stukaja faktycznie laczniki stabilizatorow. Montaz TRW zamyka temat na ok. 100kkm.
Chcesz kupic sobie "fajne i tanie zawieszenie" to kup Passata B5 albo B6. Porzadny, oryginalny Lemforder (komplet) na przod to koszt ok. 2000zl (nie mowie ze ze znizkami w IC, bo wtedy wychodzi jakies 1600, nie mowie tez o chinskim Lemfo bo to juz jest kompletna porazka). I co? Robisz, meczysz, 40-60kkm i znow stukaja swoznie w co 2 wahaczu. I znow koszty, stres na przegladzie itp itd... nie polecam. Zdecydowanie wole dobrze utrzymane Hydro.
W C5 na hydro tak naprawde nie ma sie co zepsuc, przy normalnym uzytkowaniu i zbaniu o to. W rocznikach do 2008 bedziesz mogl spokojnie pokonac nawet 400 tysi nim zaczniesz sie o Hydro martwic (Citroen daje 200k gwarancji, a ja ja potwierdzam). Potem faktycznie jest pare problemow - glownie ze zuzytymi przewodami gumowo-metalowymi wysokiego cisnienia, troche problemow z przewodami stalowymi, moze przytrafic sie problem z pompa WC). Nie wiem niestety jak jest dalej, w C5 MK2 czyli po 2008 roku. Ale o ile mi wiadomo, wystepowaly MK2 na sprezynie, jest nawet pare takich samochodow w okolicy (forumowicze).
Pozdrawiam
TS
_________________ Bylo: AX '96; Bravo JTD105 '98; C5 HPI Exclusive '01; Polo '92, Passat B5, Muscel Aro 243
Jest: C5 HPI Exclusive (Hungar Ring Mode!), Chrysler Pacifica 3.5B, Feroza 1.6
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum