Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5042 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 12 Listopad 2008, 17:33 Dane techniczne XM 2,5TD - tego nigdzie nie znajdziecie
Niezbędne dane techniczne, szczegółowe i zarazem niezbędne (np graniczna grubość tarczy hamulcowej, typy świec żarowych produkowanych przez znanych producentów po momenty dokręcania głowicy)
lkoziolek
Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 2500
Paliwo: Diesel
Wersja:: II
Rok prod.:: 1994 Pomógł: 3 razy Dołączył: 14 Lut 2009 Posty: 170 Skąd: Kraków
Wysłany: 15 Luty 2009, 11:45
Robson,
Obawiam się, ze w dokumencie jest parę błędnych informacji, w tej chwili nie jestem wstanie zweryfikować wszystkich danych ale np. dane odnośnie dokręcania głowicy są nieprawidłowe (nie wiem czy silnik tak skręcony przejechałby 100km ). Prawidłowe dane to :
M10
krok 1: 35NM
krok 2: 120 stopni
M12
krok 1: 50NM
krok 2: 120 stopni
W wolnej chwili spróbuję zweryfikować inne parametry podane w tym PDFie.
Jakby koś chciał mam również książkę Haynes w PDFie i trochę innych materiałów, które jednak jeszcze nie zdążyłem posegregować, bo przez te 4 lata trochę się tego nazbierało Bez tych materiałów nie wiem czy zdołałbym poskładać moją cytrynkę
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5042 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 15 Luty 2009, 13:38
I tu pewnie masz rację ale to wszystko zależy od źródła w którym to podają. To co jest w tych plikach jest z AUTODATY. Ty masz z Haynesa dane. Teraz podam jeszcze z programu Bosh ESI:
M10 L = 162,5 mm Max
M12 L = 153,5 mm Max
1) (1-14) = 50 Nm
2) (15-22) = 35 Nm
3) (1-22) = 120±5°
Z tym 1-14 to są wszystkie śruby M12 wg rys.
Ogólnie to trzeba przyjąć zasadę, że to wszystko zależy od tego od jakiego producenta kupujemy uszczelkę. Te wszystkie momenty są nic nie warte gdy nie wiemy jak zaleca producent uszczelki! To nie jest zależne od producenta silnika i samochodu! Pracowałem 15 lat przy głowicach więc mogę coś na ten temat powiedzieć. Kupując uszczelkę dobrej firmy, dostajemy dołączoną w niej instrukcję i momenty dokręcania zalecane przez właśnie producenta tejże uszczelki. Jeżeli tego nie mamy w załączonej ulotce - nie kupujmy tego badziewia!!!
Te dane podane w plikach są prawidłowe ale dotyczą oryginalnej, metalowej uszczelki! Kupując w sklepie uszczelkę całą metalową złożoną z 3 warstw blachy możemy się tym posłużyć. Jak wiadomo - duży moment w takiej uszczelce uzyskamy bardzo szybko. W tych zwykłych nigdy tego nie uzyskamy a dokręcając zbyt mocno - zniszczymy uszczelkę i śruby...
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
lkoziolek
Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 2500
Paliwo: Diesel
Wersja:: II
Rok prod.:: 1994 Pomógł: 3 razy Dołączył: 14 Lut 2009 Posty: 170 Skąd: Kraków
Wysłany: 15 Luty 2009, 21:17
Masz rację, że dużo zależy od samej uszczelki i rzeczywiście dobre uszczelki posiadają notatkę z parametrami dokręcania uszczelki.
Podane przeze mnie momenty rzeczywiście pochodzą z książki Hayens (z tego co widać bosch też podaje podobne wartości), jednak jak dwa lata temu wymieniałem głowicę to kupiłem oryginalną uszczelkę i wartości były zbliżone, z tym że w kroku długim podana była aternatywa wartość momentu dokręcania.
Osobiście nie lubię tych kątów w kroku drugim bo zdarza się, że można po prostu przecholować i albo uszczelkę szlag trafi albo śrubę (ciężko powiedzieć co gorsze ). A jeżeli mamy podany odpowiedni moment to nic złego nie powinno się zdarzyć
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5042 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 20 Maj 2012, 10:16
darek_k, W oryginale był Reinz i myślę, że to jedne z najlepszych uszczelek.
Jeśli chodzi o tematy uszczelki pod głowicę do 2,5TD, to więcej uzyskasz tu lub tu
Demontaż rozrządu także może się przydać klik
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum