Użytkownicy
Grupy
Statystyki


Poprzedni temat «» Następny temat
Dane techniczne XM 2,5TD - tego nigdzie nie znajdziecie
Autor Wiadomość
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 100 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 4577
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 2008-11-12, 17:33   Dane techniczne XM 2,5TD - tego nigdzie nie znajdziecie

Niezbędne dane techniczne, szczegółowe i zarazem niezbędne (np graniczna grubość tarczy hamulcowej, typy świec żarowych produkowanych przez znanych producentów po momenty dokręcania głowicy)

ściągnij plik w exelu

Ściągnij plik w formacie PDF

 
 
lkoziolek

Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 2500
Paliwo: Diesel
Wersja:: II
Rok prod.:: 1994
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 14 Lut 2009
Posty: 170
Skąd: Kraków
Wysłany: 2009-02-15, 11:45   

Robson,

Obawiam się, ze w dokumencie jest parę błędnych informacji, w tej chwili nie jestem wstanie zweryfikować wszystkich danych ale np. dane odnośnie dokręcania głowicy są nieprawidłowe (nie wiem czy silnik tak skręcony przejechałby 100km :-D ). Prawidłowe dane to :
M10
krok 1: 35NM
krok 2: 120 stopni
M12
krok 1: 50NM
krok 2: 120 stopni

W wolnej chwili spróbuję zweryfikować inne parametry podane w tym PDFie.
Jakby koś chciał mam również książkę Haynes w PDFie i trochę innych materiałów, które jednak jeszcze nie zdążyłem posegregować, bo przez te 4 lata trochę się tego nazbierało :) Bez tych materiałów nie wiem czy zdołałbym poskładać moją cytrynkę :mrgreen:

Pozdrawiam.
Łukasz.

 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 100 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 4577
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 2009-02-15, 13:38   

I tu pewnie masz rację ale to wszystko zależy od źródła w którym to podają. To co jest w tych plikach jest z AUTODATY. Ty masz z Haynesa dane. Teraz podam jeszcze z programu Bosh ESI:

M10 L = 162,5 mm Max

M12 L = 153,5 mm Max


1) (1-14) = 50 Nm

2) (15-22) = 35 Nm

3) (1-22) = 120±5°

Z tym 1-14 to są wszystkie śruby M12 wg rys.





Ogólnie to trzeba przyjąć zasadę, że to wszystko zależy od tego od jakiego producenta kupujemy uszczelkę. Te wszystkie momenty są nic nie warte gdy nie wiemy jak zaleca producent uszczelki! To nie jest zależne od producenta silnika i samochodu! Pracowałem 15 lat przy głowicach więc mogę coś na ten temat powiedzieć. Kupując uszczelkę dobrej firmy, dostajemy dołączoną w niej instrukcję i momenty dokręcania zalecane przez właśnie producenta tejże uszczelki. Jeżeli tego nie mamy w załączonej ulotce - nie kupujmy tego badziewia!!!

Te dane podane w plikach są prawidłowe ale dotyczą oryginalnej, metalowej uszczelki! Kupując w sklepie uszczelkę całą metalową złożoną z 3 warstw blachy możemy się tym posłużyć. Jak wiadomo - duży moment w takiej uszczelce uzyskamy bardzo szybko. W tych zwykłych nigdy tego nie uzyskamy a dokręcając zbyt mocno - zniszczymy uszczelkę i śruby...

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
lkoziolek

Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 2500
Paliwo: Diesel
Wersja:: II
Rok prod.:: 1994
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 14 Lut 2009
Posty: 170
Skąd: Kraków
Wysłany: 2009-02-15, 21:17   

Masz rację, że dużo zależy od samej uszczelki i rzeczywiście dobre uszczelki posiadają notatkę z parametrami dokręcania uszczelki.

Podane przeze mnie momenty rzeczywiście pochodzą z książki Hayens (z tego co widać bosch też podaje podobne wartości), jednak jak dwa lata temu wymieniałem głowicę to kupiłem oryginalną uszczelkę i wartości były zbliżone, z tym że w kroku długim podana była aternatywa wartość momentu dokręcania.
Osobiście nie lubię tych kątów w kroku drugim bo zdarza się, że można po prostu przecholować i albo uszczelkę szlag trafi albo śrubę (ciężko powiedzieć co gorsze :mrgreen: ). A jeżeli mamy podany odpowiedni moment to nic złego nie powinno się zdarzyć :)

 
 
darek_k
Aktywny
Kamerzysta Mechanik


Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: ON
Wersja:: BREAK
Rok prod.:: 2002
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 15 Kwi 2011
Posty: 783
Skąd: Zawiercie
Wysłany: 2012-05-20, 04:56   

czyli tylko ELRING i nic poza tym, ew ASO
czy ja dobrze widzę, 22 śruby trzymają głowicę, uff nieźle

_________________
była Xantia I 1995r hatback 1.9TD przez 4,5 Lat
była Xantia II kombi 2.0HDi przez 2.5 roku
Citroen C5 2.0HDi kombi do sprzedania
 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 100 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 4577
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 2012-05-20, 09:16   

darek_k, W oryginale był Reinz i myślę, że to jedne z najlepszych uszczelek.
Jeśli chodzi o tematy uszczelki pod głowicę do 2,5TD, to więcej uzyskasz tu lub tu
Demontaż rozrządu także może się przydać klik

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
hanti
TAXI driver

Mój samochód: Evasion, Kangoo PH2
Poj. silnika (cm3): 1905
Paliwo: diesel, diesel
Wersja:: Van, Specjalny
Rok prod.:: 1995
Dołączył: 16 Maj 2012
Posty: 2
Skąd: Piława Górna
Wysłany: 2012-05-20, 12:36   

Najlepsze uszczelki pod głowice itp. robi REINZ jak napisałrobson,
Wtedy można dokręcać wszystko zgodnie z założeniami fabrycznymi.

_________________
- jedyna taksówka dla niepełnosprawnych w rejonie - zapraszam!!!!
 
 
Mareke

Mój samochód: X
Paliwo: LPG
Wersja:: 011
Rok prod.:: 2000
Dołączył: 21 Lut 2015
Posty: 1
Skąd: KrK
Wysłany: 2015-02-21, 22:57   

Dzieki za rade. pomogliscie mi

_________________
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA